Wednesday, May 18, 2011

Bile mak sakit....


Arini..stat dari kol 7 lagi haku dh kne tulun ayah kt dapo..sbbnye mak sakit..huhu.. die ponin.. kisahnye bile dye TERambik ubat secara OVERdose..huhuhuhu..ubat tu abg haku yg kasik, tapi mak aku men makan jek..dah abg aku tuh kasik dua bijik, ditelannye dua2 bijik tu skali gus..huhuhuhu.. ghupe2nye ubat tu patot ditelan sebijik saje..adeh. nak jadikan cerite, time mak aku telan ubat tu, dy terlupe yg die time tu xmkn nasik pon lagi hari tuh..nahh..tu la hasilnye..penin 2 hari..xleh bgun lgsg..huhu..bak kate orang, mabuk~ biasenye aku akn tulun utk tengahari jekk..biasela.bgun lambat kan! Hak3. Ok...first skali haku xpuas hati bile ramai yg duk tnye aku “Xg skoloh ko arini??” wuuuuuu...aku ade ghupe budok skoloh lg ke??? Huk3. Reupe2nye diorg tu tertukar antara aku ngn adik aku, Atikah. Tau laa dy lg tinggi dr aku skrg nih kan..tp xkan smpai tertukar kot..ehmm..mebi sbb aku jarang ade kt rumah kot..yg diorg slalu nmpak adik aku yg slalu duk tunggu bas pagi2 utk g skolah..ehm, nie lah die gmbo kami berdua..huhu


 Time nie I lg tinggi okeh ! haha

Errr ! errr ! huhuhu
Nie laa 4 beradik..semua perempuan. Abg sulong tu, jgn harap nk ade gmba die~ sombong betuii~ haha



Alah..xde la same sgt muka kami nih..just tinggi je LEBIH KURANG~ huhuhuhu..
Tu satu..pastu, bile mak dah sakit, maknenye kami xde sumber makanan la..aku ? hampehhhh... xghettiii masak la~ haha. Kebetulan pulak hari  tu semua lauk habis dijual. Sibok sgt mniaga smpai lupe nk mkn , lupe nk smpan lauk utk kiteorg skali..huhu. dah xde care lain, ayah ku pon poie la beli megi 1 plastik.. DIE n adik aku yg masak~ hihi. Time tu aku dok jaga mak aku..tgh memproses ‘ air kangkung ’ yang katenye baik utk menghilangkan mabuk ubat tu.. seb baik lepas minum tu mak aku kate dh okey sikit. Dah bole bukak mata da.. tapi bile die bangun nak jalan xbole. Dh stat penin balik. So, mmg terbaring je la jwbnye mak aku tuh..huhu.tapi xbest sbb xsempat nk join diorng yang kat dapo tu  men masak2..huhu.diorg men taruk jek ape yg ade kat dapo tuh ha.. telur diletaknye sampai 5 bijik.padahal yg nk mkan nye 3 org jek ! kih3. Segala jenis sayur pulak ade dalam megi tuh.. men taram jekk..haha. last2 mmg semua xhabis makan. Ye la. Byk sgt accessories nye. Huhu. Mak aku yang sakit tu pon, kami bg makan megi jek..xde bubur2 pon..sbb xde yg pndai nk buat.. huhu.. sorri lah ye ma! :D
Bile dh petang, alhamdulillah.. mak da bole jalan sikit.. tapi kesiannn...die kne gak buat keje.. kena masak utk meniaga esok harinye.. aku ?? hahahahahahaaaa..xpayahhh..nnt kang xdek pasal2 lari pelanggan2 mak aku~ huuuhu. Tapi mase hari first mak aku kene, hari selasa, aku n ayah aku la yg masak kan lauk utk meniaga hari rabu tu.. tapi mak aku dh sedikan barang2nye laa..aku just masukkan je..klau gitu bolela...kekekekeke.
Hurmm...begitu laahhh kisah kami skeluarga.. kecoh bile mak sakit..huhuhu.. tu tandanye aku kne blajar masak nih.. senang keje nnt..tapi, sape nakkkk ajarrr nihh...huhuhuhuhuhuhu. insyaAllah lah aku blajar nnt.hihi.
Kayhh...itu aje cerita hari ini...:)

2 comments:

  1. meh abg shafiq ajar..
    nak x??
    hehehehehe...
    cpt2 la g blaja mask tu...

    ReplyDelete
  2. ahaks! pandai pulak abgsyafiq masak nyerrr~
    keh3

    ReplyDelete