Sunday, April 24, 2011

BONNE CHANCE !!

Assalamualaikum ...
Harini tetibe terasa nak update blog~ hehehe
~
Tapi nak tulis ape ye? Huhu.. erm.. memandangkan seme tgh demam final exam nie, aku nk wish good luck lah yee untuk korang semua..BOONE CHANCE ? Oww..bonne chance tu maksudnye good luck.. hehe..alkisahnye lecturer kiteorng dulu2 belajar kt perancis..pastu tiap2 kali test or kuiz, mesti dia tulis BONNE CHANCE kat bawah tu..so, ape lagi, kteorg cari laa maksud dia..pakai google translate jekkk..hehehe..cari pnye cari baru la tau maksud dia good luck.. hehehehe...
Ehm..cite pasal final nie, Sekarang, kalau pegi je masuk bilik sape2 pon, masing2 dah angkat diorang punye target untuk semester nie...kann? perasan x ? aku ? hihihi..aku nie bab2 target menarget xpandai sgt lah..huhu.. klu aku nak target mesti nak target yang rendah2 jek..almaklumlah..org xberapa nk pndai~ huuuuuu... aku target pon untuk pointer je..sedangkan orang lain siap target gred bagi setiap subjek ag...huhu..aku jelesss~ kenapa aku x jadi cam mereka? kenape3 ? emm..mesti la sbb aku malas..huhu..ntah bile la nk berubah nih......hmmmhhh
Tapi3..bagi aku bagus gak kalau ade target sendiri nie..sgt3 bagus sebenarnye~
Yelaa...bile korang target korang punye gred berapa, semestinya korang akan pulun study biar sampai dapat ape yang di target kan..  contohnye camnie la..em, satu subjek tu korang target A..mesti korang akan study lebih sket untuk subjek tu...*lebih sikit yee*..nie ala2 menyuntik semangat untuk study supaya dapat ape yang ditargetkan tu la...pastu, klu ikot logik, mne ade org nak target untuk dapat rendah bagi satu2 subjek tuu kan..(err..kecuali aku laa...huhu)... so,secara automatiknye korang akan lebih bersemangat  utk study n try untuk capai target tuh..
Emm..kalau dh buat target tuu..tulis la besar2..pastu tampal kat tiap2 pejuru bilik tuu...eh silap..tampal la kat meja study ke, kat mana2 korang study lah.. asal korang bole nampak benda tu 24 jam..hehehe..nie pakai phsycology plakk..bile korang tertengok target tuh, korang mesti akan ade rasa bersalah kalau korang x study kan? Mst akan terfikir “ehmm..kalau xstudy camane nak dapat mcm yang target tuh...xleh jadi ni..kne study niee~” hehehehe...Btui x? Btui x? Betui x?
So, tu la penting nye kene wat target untuk final nie..biar kita nampak sket subjek mana yang kita boleh score n subjek mana yang xbole..hehe..pasni aku nak wat lah..target tinggi2 sket..jgn xyakin dengan diri sendiri..dimana ade kemahuan, disitu kan ade jalannya..klu rajin study, InsyaAllah dapat.. J
Bagi aku la kan, buat latihan lagi senang nak paham dari bace je 24 jam.. pandai2 peruntukkan masa untuk baca dan untuk buat latihan.. biasenya buat soalan past years adalah yang sgt2 terbaik...sbb nye kebarangkalian utk kluar soklan yang sama tuu sgt lah tinggi~ *bagi kos akulah...huehuehue
Ok lah..stakat nie je la ye..i nk p buat taget nie~ keh keh keh..
Skali lagi, GOODLUCKK YEA kawan2 semua..
saye doakan yang terbaik untuk kalian semua...
J

No comments:

Post a Comment